Допомога логопеда-дефектолога може знадобитися на різних етапах розвитку і життя людини, як у дитинстві, так і в дорослому і похилому віці. Розглянемо найбільш поширені випадки, коли особливо важливо звернутися до логопеда:

Діти дошкільного віку (2-6 років):
1. По досягненні 2 років дитина не почала розмовляти.
У відповідності з віковою нормою перші слова і прості фрази з'являються у дітей у віці від 1 до 2 років. Якщо в 2 роки дитина не почала говорити – дуже важливо звернутися до кваліфікованого логопеда-дефектолога, щоб запобігти затримці мовленнєвого розвитку у дитини.
2. У віці 3 років мовлення малюка нерозбірливе, невиразне, незрозуміле оточуючим.
3. По досягненні 4 років дитина нечітко вимовляє звуки, неправильно узгоджує слова у реченні, неправильно вживає рід іменників і займенників (наприклад, хлопчик про себе говорить в жіночому роді: «Я зробила»), має маленький словниковий запас.
4. До 6 років дитина не оволоділа системою рідної мови, перекручує слова, в його промові зберігаються дефекти звуковимови, є труднощі у навчанні читання, підготовці до школи.
5. Дитина страждає від мовних судом, заїкання (логоневрозу), говорить з запинками.
6. Дитина говорить на двох мовах (білінгвізм), і при цьому неправильно вимовляє звуки рідної мови, робить помилки у вживанні слів, узгодження слів у реченні.
7. Батьки хочуть дізнатися, чи відповідає розвиток мовлення дитини віковій нормі.
8. Дитині поставлений діагноз «ЗНМ» (загальне недорозвинення мовлення), «ЗМР» (затримка мовленнєвого розвитку),«моторна алалія», «сенсо-моторна алалія», «ЗПР» (затримка психічного розвитку), «ДЦП» (дитячий церебральний параліч), «ринолалія», «РДА» (ранній дитячий аутизм).
Діти і підлітки шкільного віку (з 6 до 16 років):
1. З раннього віку в мовленні збереглася неправильна вимова звуків («гаркавість», «шепелявість»), заїкання (логоневроз).
2. У школяра є проблеми у формуванні навичок письма (пропускає або замінює букви, склади, слова в письмі, не дописує літери або слова, відстає від шкільної програми, робить «дурні» помилки, хоча знає правила).
3. Дитина погано читає (повільно, без виразу, сам «додумує» закінчення фрази).
4. Українська мова не є рідною для школяра (наприклад, у разі переїзду з іншої країни), внаслідок чого з'явилися проблеми з навчанням письма і читання.
5. Школяреві поставлений діагноз «дислексія», «дисграфія», «дизорфографія»

Дорослі та літні люди:
1. Людина має порушення голосу (висота, сила, тембр голосу тощо).
2. З дитинства збереглися проблеми з дикцією, звуковимовою, «каша в роті», заїкання , гугнявість.
3. Дефекти мовлення з'явилися після установки зубних протезів.
4. Після інсульту або черепно-мозкової травми з'явилися дефекти мовлення (як усного, так і писемного) або людина зовсім перестала розмовляти - розвинулося порушення, яке називають фахівці афазія.
Усунути порушення мови можна в будь-якому віці. Але важливо пам'ятати, що чим раніше було виявлено порушення, тим швидше і простіше його можна скоригувати на заняттях з логопедом.

На першому занятті фахівець центру корекції та розвитку проведе мовленнєве обстеження, визначить, чи є дефекти і які причини їх появи.

Після діагностики логопед почне корекційний курс щодо усунення виявлених порушень мовлення. Індивідуальний курс занять з корекції мовлення може включати логопедичний масаж, спеціальні мовленнєві вправи, роботу з логопедичними зондами, артикуляційну гімнастику, а також домашні завдання для автоматизації та впровадження нових мовленнєвих навичок в повсякденне життя.

Прийом проводиться за умови попереднього запису.
Tel.0980126584

Отредактировано Dovli (31-10-2016 16:44:07)